19.2.11

Membuat BarCode dibanding Keajaiban Cop Jari anda

Di kaunter pembayaran, semua barang belian kita di suluh dengan satu alat dan  alat ini mengesan maklumat jenis dan harganya dimesin pembayaran.

Akhir abad 19 baru diketahui dengan secara lebih saintifik.(sebelum itu adajuga ddicatatkan penggunaan oleh raja-raja sebagai identiti mereka di kawasan Asia).Bermula 1823oleh J.E. Purkinje.Tetapi bila digunakan oleh Sir William Herschelh 1877 digunapakai sebagai bukti penerimaan wang pencen dan setelah mengalami perkembangan Edward Henry menggunanya dalam bidang menjejaki penjenayah di Sotland Yard.


Semua manusia yang di jadikan sebenarnya berbeza di antara satu sama lain. Salah satunya ialah corak yang terdapat di jari-jari kita. Khusus nya di hujung jari dan dipraktikalkan kebanyakkanya pada ibu jari. Perbezaan masih  dikesan walaupun kepada mereka yang  kembar seiras sekalipun. Perbezaan ini dipergunakan oleh banyak bidang kehidupan terutamanya didalam pengesahan bukti jenayah dan  ada negara menggunakannya sebagai tanda pengenalan diri warganya.
Jika dilihat dari kecanngihan teknologi yang ada, sebenarnya ia sangatlah sederhana untuk dicapai penggunaaanya. Tidak seperti pengenalan melalui corak DNA. Namun kedua-duanya adalah diperakui serta dapat mencapai tahap 99.9 % kebenarannya.


Allah juga ada menyatakan betapa kuasaNya dibanding dengan kemampuan manusia dimana menyatakan


"Apakah manusia mengira bahwa Kami tidak akan mengumpulkan (kembali) tulang-belulangnya? Ya, bahkan Kami mampu menyusun (kembali) ujung jari-jarinya dengan sempurna.


Ini juga menjelaskan betapa setiap kelahiran sejak dijadikan dahulu sehingga beratus-ratus billion yang masih hidup mempunyai  cop jari masing-masing yang berbeza antara mereka.
Begini lah manusia yang dijadikan dari tanah bumi dan berkembang kembali kebumi dengan air mani yang hina tetapi yang hanya terbaik terpilih dan selepas itu  di berikan anugerah anugerah kepada jasad sebelum dimasukkan roh untuk sedia melata dibumi.


Cipta Barcode OnLine

No comments:

Post a Comment

www.myatiq.blogspot.com