1.3.11

Kenderaan UFO untuk renungan kita

Alam semesta yang ada amat luas dan kita manusia dengan had  kemampuan membataskan  untuk menerokanya. Lihat lah betapa gelaksi kita  sahaja ada ada 1g bintangnya dengan 8g palanet mengedarinya dan secara logiknya ( Bima sakti ada matahari dan 8 planet denga 1 sesuai untuk kehidupan) maka kemungkinan 1g planet itu terdapat kehidupan didalamnya. Siapa kah penciptanya semua itu selain dari Allah yang juga berupaya menciptakan kepelbagaian kehidupan termasuk diri kita yang sangat canggih buatanya ini . Walaupun para saintis membuat pelbagai penemuan, namun ia  berdasarkan hipothesis  yang berkemungkinan tidak betul dan sentiasa di perbetulkan kembali. Ini menguji dalam peningkatan iman kita kepadaNya.

Kehadiran UFO yang sering di perbahaskan merujuk kepada kehadiran kehidupan-kehidupan yang lain dari dunia ini. Selain itu kajian dan penemuan para saintis melalui pengamatan dan pencerapan dari berbagai peralatannya samada di bumi atau penghantaran kapal-kapal angkasa turut memungkinkan kehadiran kehidupan di luar dunia.

Benar kah? Umat Islam yang dibekalkan dengan AlQuran tidak terlepas  mempuyai titik tolak untuk kita renungi atau pencetus kearah itu untuk kajian para ilmuan berterusan. Didalamnya ada penjelasan tentang peralatan pemindahan jisim  terdiri dari  benda terapong(centrifugal) dan dari Ternakan (daya).Ini disebut dalam An Nahl ayat 8. Pada ayat itu juga Az-Zukhruf ayat 12 menyebut tentang kenderaan yang tidak di ketahui manusia untuk waktu yang panjang dan diciptakan dalam keadaan berpasang-pasang.(positive dan negative).

Keterangan yang ada pada Quran mesti melalui perkaitan antara ayat-ayatnya sama ada mengikut surah yang sama atau berlainan. Sudah pasti penurunan wahyu dari Allah kepada Nabi Muhammad dengan ayat-ayatnya itu bukan suatu yang sia-sia. Banyak dikalangan kita meringankan soal  betapa padatnya panduan-panduan yang ada. Ini membantutkan ilmu yang terkandung didalamnya untuk kesejahteraan umat akhir zaman ini yang semakin di asak oleh keperluaan meneruskan kehidupan mereka.

Persoalan putaran dan orbit  pada benda  yang berapungan di semesta ini  ada pada Quran, mengingatkan kita tentang daya yang bertentangan yakitu daya centrifugal (emparan) dan daya Garaviti yang ada pada setiap jisim. Berlaku walaupun pada sebutir atom. Ini satu misteri alam yang boleh menjawab berbagai soalan alam. Secara kasarnya ia menjawab kenapa bumi seberat 700 triliun tan ini tidak jatuh ke Matahari. Begitu juga bulan kita tidak jatuh ke Bumi. Keadaan saimbang antara daya emparan dan graviti  jika di adaptasikan tidakkah ia satu kelebihan dalam mereka sajenis kenderaan. Contohnya pada sebuah kenderaan 'piring terbang’. Kita hanya biasa dengan keseimbangan daya tujah,daya seretan,daya graviti dan daya angkat dan sebagainyauntuk menhasilkan berbagai kenderaan . Kita melupakan dan kurang menumpu keupayaan dalam daya centrifugal ini kepada kenderaan. Mungkinkah UFO telah menggunakanya sudah sekian lama hingga mampu bergerak antara planet, antara sistem malah diantara gelaksi.

Renungan:

  Kami akan memperlihatkan kepada mereka tanda-tanda (kekuasaan) kami di segala wilayah bumi dan pada diri mereka sendiri, hingga jelas bagi mereka bahwa Al Quran itu adalah benar. Tiadakah cukup bahwa Sesungguhnya Tuhanmu menjadi saksi atas segala sesuatu?
    (Surat Al-Fushshilat ayat 53)

    Maka apakah mereka mencari agama yang lain selain dari agama Allah, padahal kepada-Nya-lah menyerahkan diri segala apa yang di planet-planet dan di bumi ini, baik dengan suka maupun terpaksa dan Hanya kepada Allahlah mereka akan kembali.
    (Surat Al-Imran ayat 83)

No comments:

Post a Comment

www.myatiq.blogspot.com