3.1.13

Browser Lunascape

Satu browser berguna buat kita ialah Mozilla fire fox. Sememangnya banyak kita gunakan untuk melayari internet. Ia sangat mesra pengguna dan nampak lebih praktikal dibandingkan yang lain kerana kecepatanya.Selain dari itu ada juga browser seakan2 sama dengan nya. Malah amat seiras iaitu Palemoon.Berasaskan penggunaan enjin Gecko yang digunakan oleh fire fox.

Sekarang terdapat Lunascape yang menjalankan tiga enjin dalam browaernya. Kita dapat memilih samada menggunakan engin  Gecko,Tredient atau Webkit.


Sebuah program berguna iala Ultrasurft. Program ini sebuah progam yang boleh digunakan untuk melayari  internet secara terbuka. Selain itu semua pelayaran kita adalah tidak meninggalkan jejak dan juga ip turut tidak dapat dikesan oleh mana2 halaman web yang kita lawati. Program ini juga boleh dijalankan sendiri samada di komputer atau pun melalui memory luaran.

Setelah download aplikasi ini. Buka dan settingkan dengan betul. Jika tidak mahu menggunakan  IE buangkan tanda di kotak berkenaan.Biarkan sahaja kita menggunakan setting unltra surf.Tutup program ini dan pastikan komputer anda telah terkonek dengan internet. Jalankan kembali ultra surf dan pastikan ia tersambung sebelum melayari internet menggunakan browser anda.




No comments:

Post a Comment

www.myatiq.blogspot.com